Contact by mail

9 maj 2017

Huawei är nu partner med NetNordic

Stockholm, maj 2017

Huawei samarbetar med NetNordic – Vi blir en Value Added Partner (VAP)

I en utökad satsning på lösningar och tjänster inom nätverk har Huawei och netnordic.communication AB idag startat ett samarbete för att skapa Sveriges mest kompletta nätverkserbjudande. Satsningen är framförallt mot stora företag där man kommer erbjuda allt som finns i ett datacenter. Redan idag har NetNordic Group och Huawei ett lyckat samarbete i de andra Nordiska länderna och detta är nästa steg för att stärka det partnerskapet.

”NetNordic är en viktig partner i Sverige, under 2017 och framåt, och det känns väldigt spännande att ha en så stark och kunnig samarbetspartner för nätverk”, säger Erik Agebro, Head of Sales & Marketing, enterprise på Huawei.

Huawei har 80 000 personer som arbetar globalt med forskning och utveckling. Under de senaste åren har Huawei vuxit snabbt på den nordiska marknaden och kommer fortsätta att utveckla nya lösningar för att hela tiden ligga i framkant.

”Vi är stolta över att bli Huaweis Value Added Partner i Sverige och vi ser fram emot att få utveckla tjänster och lösningar tillsammans. Detta är en viktig del för att stärka NetNordics erbjudande ytterligare och bli en än mer eftertraktad partner”, säger Lars Glarborg, VD netnordic.communication AB.

”NetNordics position och kunskap passar oss väldigt bra. De är tekniskt väldigt kompetenta och vi vet att vi kommer kunna utveckla och driva nya stora projekt tillsammans”, avslutar Erik Agebro, Head of Sales & Marketing, enterprise på Huawei.

Lars Glarborg
VD/Managing Director