Security Operations Center (SOC)
Vi erbjuder dig sinnesfrid! Vår SOC-lösning ger ett försvar mot cyberattacker dygnet runt.
Förstärk din digitala säkerhet genom att sömlöst integrera realtidsövervakning, professionell respons och avancerad hotinformation. Skräddarsydd, problemfri säkerhet som håller dig säker i en ständigt föränderlig digital värld.
Har du frågor Security Operations Centers?
Tala med en av våra SOC-experter!
Vi är här för att hjälpa dig.
Markus Alkio, Senior Vice President, SOC & Managed Cybersecurity Services
Vi är din Best Companion. Det är vårt löfte till dig.
Vi hjälper dig att skapa en färdplan för cybersäkerhet, föreslår förbättringar och visar dig vad du ska fokusera på härnäst. Vi kommer också att skydda dig 24/7 och vår stora armé av cybersäkerhetsexperter är alltid redo att hjälpa till!
- Övervakning 24/7
- Upptäck och reagera på alla dina cyberintrång!
Varför välja NetNordic SOC?
- 12 minuter för att lösa incidenter
- 2,3 minuter för att upptäcka säkerhetsincidenter
- Inte en enda av våra kunder har drabbats av utpressningstrojaner sedan 2014
Vårt expertteam hanterar din cybersäkerhet
NetNordics SOC-tjänster ger ditt företag många betydande fördelar. Kontinuerlig övervakning och respons säkerställer att hot hanteras i realtid, vilket minimerar potentiella skador. Kostnadseffektiviteten i våra tjänster hjälper dig att spara IT-kostnader eftersom du inte behöver ett internt säkerhetsteam eller en egen infrastruktur. Dessutom hanterar vårt expertteam din säkerhet med många års erfarenhet och djup expertis, vilket ger dig sinnesfrid och gör att du kan fokusera på din kärnverksamhet.
34 %
av detektionerna är incidenter som missas av alla andra cybersäkerhetslösningar!
Vi ligger steget före det ständigt föränderliga cybersäkerhetslandskapet, så att du kan fokusera på din egen affärsframgång!
NetNordic Security Operations Center integreras sömlöst med din egen infrastruktur. Vår NetNordic SOC-tjänst övervakar hela ditt nätverk och reagerar på alla hot. Vi ger ditt företag ökad säkerhet genom vårt team av cybersäkerhetsexperter, säkerhetsövervakning och vår omfattande incidenthanteringstjänst.
Det är så här vi kan hjälpa dig!
Optimerade IT-resurser
NetNordics SOC-tjänster gör det möjligt för ditt IT-team att fokusera på strategiska initiativ istället för att fastna i daglig säkerhetsövervakning och incidenthantering. Detta leder till effektivare resursanvändning och bättre anpassning till affärsmålen.
Risk Mitigation
NetNordics SOC-tjänster minskar avsevärt risken för dataintrång och cyberattacker, vilket skyddar företagets rykte och finansiella hälsa. Denna proaktiva säkerhetshantering är avgörande för att upprätthålla intressenternas förtroende.
Avancerad detektering av och respons på hot
Vår SOC utnyttjar det senaste inom hotinformation och säkerhetsteknik för att upptäcka och reagera på hot i realtid. Detta proaktiva tillvägagångssätt bidrar till att minska riskerna innan de påverkar din organisation.
Skalbarhet och flexibilitet
Våra SOC-lösningar är utformade för att anpassas till dina affärsbehov, vilket säkerställer att din säkerhetsinfrastruktur förblir robust och anpassningsbar till nya utmaningar och tekniker i takt med att din organisation växer.
Kontinuitet i verksamheten
Genom att säkerställa konstant övervakning och snabb incidenthantering bidrar våra SOC-tjänster till att din verksamhet kan fungera utan avbrott. Detta minimerar driftstopp och säkerställer att kritiska affärsfunktioner alltid är skyddade.
Efterlevnad och rapportering
NetNordics SOC-tjänster hjälper till att säkerställa att din organisation följer branschens regler och standarder. Vi tillhandahåller detaljerad rapportering och dokumentation för att stödja dina efterlevnadsbehov, vilket gör revisioner och utvärderingar enklare.
Kostnadshantering
Outsourcing till NetNordics SOC minskar behovet av omfattande interna säkerhetsinvesteringar och erbjuder en förutsägbar och ofta lägre kostnadsstruktur. Detta möjliggör bättre budgetering och allokering av IT-medel till andra kritiska områden…
Strategisk fördel
Att demonstrera en stark säkerhetsposition genom avancerade SOC-tjänster kan vara en viktig faktor för att skilja sig från mängden på marknaden. Det skyddar inte bara företaget utan förbättrar också dess rykte och konkurrensfördelar, vilket lockar potentiella investerare och kunder.
Expertis och bästa praxis
Dra nytta av den djupa expertisen hos våra säkerhetsexperter som håller sig uppdaterade med de senaste cybersäkerhetstrenderna och bästa praxis. Vårt team ger löpande insikter och rekommendationer för att kontinuerligt förbättra din säkerhetsställning.
NetNordic Security Operations Center
NetNordics SOC (Security Operations Center) arbetar proaktivt. Det innebär att de kan upptäcka cyberhot, mildra eventuella attacker och incidenter samt isolera och förhindra avvikelser i våra kunders IT-miljö genom att vår SOC-personal agerar och övervakar nätverken, 24/7/365. Vi stödjer alla våra kunders behov, oavsett om deras infrastruktur består av on-premise-, hybrid- eller molnlösningar.
Vi har också möjlighet att integrera våra kunders affärskritiska lösningar och applikationer i vår NetNordic SOC-tjänst. På så sätt kan vi till exempel också upptäcka och identifiera intrång i våra kunders HR-system eller ERD-system, från olika leverantörer. NetNordic SOC-tjänsten kan också mycket enkelt skalas upp eller ner, baserat på de individuella kundkraven vid den aktuella tidpunkten.
Q&A
Frågor och svar om Security Operations Center
-
Vad kräver det av oss, om vi vill implementera SOC?
En halv dag med ditt IT-team för att förstå din infrastruktur, synkroniseringar varje vecka och några timmar med tekniska resurser för att ge support under implementeringen.
-
Om vi säger ja, hur lång tid tar det att komma ombord?
Din dagliga verksamhet kommer att vara helt övervakad och säkrad med vår SOC efter 2 månader om vi börjar idag.
-
Finns det något skydd som vi inte får?
Nej, vi söker kontinuerligt efter nya hot och utvecklar vår lösning för att ge full täckning.
-
Vad är skillnaden mellan MDR och NetNordic SOC?
Vi är en leverantörsfritt agnostisk partner för kunden, vilket möjliggör förändringar i omfattning, teknik och processer. Istället för en typisk servicedesk tillhandahåller vi en pool av professionella medarbetare tillsammans med implementerade tekniker, inklusive centraliserad logghantering och sårbarhetsdetektering. Vi arbetar 24/7 för att våra kunder ska kunna fokusera på den framtida färdplanen och affärsverksamheten.