Contact by mail

19 november 2019

Fredrik Rosman utses till ny VD på NetNordic Sverige

Fredrik Rosman utses till ny VD på NetNordic Sweden AB och tillträder sin tjänst den 1 januari 2020. Dock började Fredrik på NetNordic redan i september, för att förbereda bolaget inför framtida tillväxt. Fredrik ansluter till NetNordic med en gedigen erfarenhet inom management och försäljning, både från större IT-företag såsom IBM, men även från att ha arbetat med flertalet start-ups. Fredrik har arbetat i ledande befattningar i Sverige och Norden, men har även arbetat i Asien, Indien och Östafrika.

Fredrik Rosman började som trainee på Scania och var sedan kvar i bolaget i 5 år. Därefter arbetade Fredrik på mjukvarubolaget Hyperion (nu uppköpt av Oracle) som säljare, säljchef och därefter VD i 4 år. Fredrik kommer närmast från IBM där han har haft flertalet olika chefspositioner. Fredrik har även erfarenhet från start-ups, där han bland annat hunnit med att starta ett app-bolag 2008, då iPhone kom ut på marknaden, samt startat en e-learning-plattform för skolor i Östafrika.

”NetNordic Sweden AB har en fantastisk plattform att bygga vidare på. Jag är så enormt imponerad av personalens kompetens och den kundfokus som genomsyrar hela bolaget. Uppköpen av Radpoint och Efftel har även gett ytterligare tillväxtmöjligheter” säger Fredrik Rosman.

NetNordic slår ihop de flertalet juridiska bolagen, som tidigare var verksamma i Sverige, till att nu endast bilda ett juridiskt bolag, nu under namnet NetNordic Sweden AB.

”Det finns mycket synergier och möjligheter i och med denna konsolidering och NetNordic har en tydlig ambition att erbjuda våra kunder ännu fler smarta lösningar och tjänster inom våra fyra affärsområden” fortsätter Fredrik Rosman.

De tjänster och lösningar som NetNordic erbjuder inom IT-säkerhet, Nätverk, Datacenter och Unified Communication, är hörnpelarna i företags och organisationers digitaliseringsresa. NetNordics ambition är att spela en strategisk roll för sina kunder inom dessa områden och vidareutveckla kundernas affär.

”NetNordic i Sverige går nu in i en ny spännande fas i och med konsolideringen av våra verksamheter till att bilda ett juridiskt bolag. Vi ser framför oss ytterligare förvärv och organisk tillväxt. Jag är övertygad om att Fredrik Rosman med sin erfarenhet, energi och förmåga att fokusera på kundnytta, är rätt person att leda NetNordic i nästa tillväxtfas”, säger Jarl Øverby, Koncernchef på NetNordic Group.

För mer information, vänligen kontakta:

Jarl Øverby, Koncernchef på NetNordic Group
Epost: jarl.overby@netnordic.com