2016-04-10
NetNordic digitaliserar gästupplevelsen på The Hub i Kista, Stockholm.
The Hub Scandic, som tidigare hette Mr. Chip, ligger beläget i Kista, Stockholm. Det var ett väldigt välskött hotell, men rent tekniskt så var dem föråldrade. Hotellet genomförde därför sommaren 2016 en omfattande renovering. Samtidigt ville man passa på att förbättra, effektivisera och digitalisera hela gästupplevelsen. The Hub hade bland annat ett krav att hotellgästen skulle kunna gå direkt till sitt rum, utan att behöva checka in efter ankomst eller gå till receptionen för att få sin hotellnyckel.
NetNordic ersatte ett antal olika tekniska plattformar och system på hotellet med mer modern och effektiv teknik. En helhetslösning integrerades med hotellets egna system för att digitalisera, automatisera och förbättra gästupplevelsen på hotellet. Målet var att:
Hotellet har nu möjlighet att erbjuda gästerna 100% självbetjäning på The Hub. Incheckningen sker automatiskt före ankomst och gästerna kan vid sin ankomst gå direkt till sitt tilldelade rum, utan att först behöva gå via receptionen, för att checka in eller ta emot sin hotellnyckel.
Innan ankomst får nu hotellgästen istället ett SMS och ett email, med sitt tilldelade rumsnummer samt en kod till det sitt hotellrum. Alternativt kan gästen också checka in och ta emot denna information via monitorer som är lättillgängliga vid ankomsten.
Utcheckningen sker helt automatiskt, så att gästerna enkelt kan lämna hotellet, utan att först behöva checka ut själv eller behöva gå till receptionen. All information som kan tänkas vara relevant för hotellgästen kommer att förmedlas via SMS före, under och efter gästens hela hotellvistelse.
Resultatet visar att The Hub Scandic nu är helt ajour med den tekniska transformationen, samt faktiskt möter hur användare idag själva vill kunna kommunicera med företag. Den digitala transformation handlar om att skapa en kultur som framkallar innovation på alla nivåer inom organisationen – något som The Hub verkligen har lyckats med i detta fall.
Hanna Dahlèn, som är hotellchef på The Hub Scandic berättar:
Gästupplevelsen på The Hub har idag nått till en helt ny nivå! Med den här lösningen för online-incheckning och kodlås, så effektiviserar vi vårt arbete och gästerna slipper stå i kö i onödan. Receptionisterna sparar väldigt mycket tid, genom att tillåta gästerna checka in själva via monitorerna med självbetjäning. Våra hotellgäster är också väldigt nöjda med vårt heltäckande snabba internet, tillsammans med en TV-lösning som gästerna älskar, då de kan ta med sitt egna individanpassade innehåll, på ett mycket enkelt sätt.
NetNordic har lyckats leverera en mycket komplett ny lösning till The Hub. Vi är mycket nöjda!
Visa filmen
Automation och Telemetri i Smarta Nätverk Automatisera konfiguration och administration av ditt nätverk och samtidigt få oanade möjligheter till insikter med hjälp av telemetri-data du inte trodde var möjligt.
Visa filmen
Ett säkert nätverk – i praktiken Föreställ dig att hela ditt nät är ett virtuellt kostkopplingsskåp. Möjlighet att snabbt sätta upp helt nya nät och tjänster som är totalt isolerade från varandra. Förhindra malware och angripare från att...
Visa filmen
Moln och AI/ML omsatt i funktioner och värden Från buzzwords till användbara funktioner som kapar tid vid provisionering och felsökning med förbättrad drift och säkerhet. Vi berättar och visar riktigt smarta nätverkshjälpmedel.
Visa filmen
Vi andas teknologi och älskar smarta lösningar. Vi är NetNordic. NetNordic levererar IT-lösningar för framtiden. Med hjälp av marknadsledande teknik och våra högt certifierade IT-konsulter hjälper vi dig att nå dina affärsmål. Tveka inte att...
Visa filmen
En heldagskonferens med dagsaktuella föreläsningar och iakttagelser inom Cybersecurity, Smarta Datacenter, Nätverk och Unified Communications. Varmt välkomna!
Visa filmen
En licens för varje påloggad användare blir dyrt för ett stort köpcentrum. I julruschen kommer man lätt upp i en miljon samtidiga. Fråga bara Olav Thongruppen, Norges största köpcentrumkedja. Olav Thon Gruppen äger eller förvaltar...
Läs mer
Forskningsanläggningen Max IV i Lund är ett prestigeprojekt av stora mått. Laboratoriet fungerar som en gigantisk röntgenmaskin – och är världens ljusstarkaste synkrotronljusanläggning. Det ställer samtidigt höga krav på nätverket. Kärnnätverket i Max IV har idag 10...
Läs mer
NetNordic WiFi as a Service är en tjänst som levereras som en komplett trådlös lösning. Den uppdateras till den senaste standarden av kapacitet och kvalitet i enlighet med användarnas förväntningar – allt hanteras av NetNordic.
Visa filmen
SUNET uppgraderar sitt nätverk. Det var fantastiskt förut, men nu kommer det att bli otroligt! SUNET bygger ett revolutionerande nytt nätverk tillsammans med NetNordic, Juniper Networks och ADVA Optical Networking. Här har du det nya...
Visa filmen
NetNordic digitaliserar gästupplevelsen på The Hub i Kista, Stockholm. Förstudien The Hub Scandic, som tidigare hette Mr. Chip, ligger beläget i Kista, Stockholm. Det var ett väldigt välskött hotell, men rent tekniskt så var dem...
Läs mer
Nästa generations utbildningsnätverk Kundvärde: Ökad kapacitet, bättre drifttid och ny funktionalitet. NetNordic har levererat ett nytt stam- och transportnätverk till Sunet. Ökad kapacitet, bättre drifttid och ny funktionalitet säkerställer att Sunet kan erbjuda sina kunder tjänster...
Läs mer