Telefonilösningar för hotell
– människor vill prata med människor!
Människor vill prata med människor, och det gäller förmodligen i ännu högre grad på hotell än på de flesta andra ställen. När potentiella gäster vill komma i kontakt med ett hotell föredrar många att göra det via telefonsamtal, och det är inte en trend som ser ut att förändras i närtid. En bra gästupplevelse börjar ofta med ”det goda samtalet” med personalen på hotellet inför en vistelse. Här spelar tekniken en stor roll och den telefonilösning som hotellet använder avgör ofta hur upplevelsen av att kontakta ett hotell kommer att se ut.
En modern telefonilösning för ett hotell är så mycket mer än att bara koppla upp samtalet mellan en gäst och en anställd på hotellet. Den interna kommunikationen är nästan lika viktig, och telefoni är en nyckeltjänst i det sammanhanget. För att upprätthålla servicenivån på hotellet är det viktigt att kommunikationen internt är snabb och effektiv och att medarbetarna är tillgängliga för varandra – även via telefon.
Tala med en hotellexpert!
Har du frågor om IT inom hotellbranschen?
Vi är här för att hjälpa dig.
Telefonen på rummet
Förutom att gästerna vill tala med de anställda och de anställda med varandra, vill gästerna ofta tala med andra gäster som bor på hotellet. I ett sådant scenario är rumstelefonen praktisk, och den används ofta för samtal mellan gäster som bor på samma hotell. Och även om det inte är lika vanligt längre händer det fortfarande att gäster på ett hotell vill ringa sina nära och kära någon annanstans i världen, även det via den pålitliga rumstelefonen.
Telefoner som placeras i gästrum är ofta anpassade efter både hotellets och gästernas behov, så att de är förprogrammerade med de funktioner och tjänster som används mest av både gäster och anställda. Det kan vara snabbval för väckning, reception, spa, restauranger, rumsservice, nödsamtal med mera, eller för att kunna ringa på distans. Visste du att ett antal olika kundgrupper och hotellcertifieringar kräver att det ska finnas en telefon på hotellrummet? Det vore synd att inte få stora bokningar från researrangörer, flygbesättningar och andra kundgrupper för att det inte finns någon telefon på hotellrummet, eller hur?
Den moderna telefonin
Tekniskt sett spelar telefoni också en viktig roll på hotell. De allra flesta hotell använder telefonerna dagligen internt, vilket är naturligt. Men dessutom använder hotellen ofta rumstelefonen för andra tjänster också. Eftersom en telefonilösning ofta är integrerad med hotellets PMS-lösning används telefonerna också för att rapportera fel på rummet, eller för att rapportera gästrum som tillgängliga för incheckning efter städning, eller efter att andra typer av arbeten har utförts i rummen inför en incheckning. En modern telefonilösning från NetNordic gör ditt hotell till en bättre plats att vara på, både för gäster och anställda.
Lösningen
NetNordic erbjuder moderna SIP-baserade telefonilösningar från de största tillverkarna på marknaden. Vi har mer än 30 års erfarenhet av leverans och drift av sådan teknik och har utvecklat speciellt anpassade telefonilösningar för hotell. Lösningarna är molnbaserade, vilket säkerställer optimal drifttid och effektiv drift och support. Hotellen kan välja mellan en mängd olika telefonapparater för både personal och gäster, samt få tillgång till ett brett utbud av tillbehör som headset med mera. Telefonilösningarna kan levereras som en tjänst som inkluderar service, support, drift och underhåll. Detta säkerställer en fast och förutsägbar kostnadsbild samt att telefonilösningen uppdateras och anpassas till hotellets behov även över tid.
Med en modern telefonilösning från NetNordic får ditt hotell tillgång till:
- Integration med ditt hotells PMS-system.
- Tillgång till ett effektivt verktyg för intern kommunikation.
- En säker, modern och framtidssäkrad plattform för telefoni.
- Teknik från de ledande tillverkarna i branschen.
- En partner med erfarenhet från och fokus på hotellsektorn.
- En robust och hållbar telefonilösning som ditt hotell kan lita på.
- Ett brett utbud av hotellanpassade tjänster som säkerställer att både gäster och personal alltid får sina behov tillgodosedda.