Ökad effektivitet och högre livskvalitet med våra säkra tjänster för e-hälsa och välfärd
De hälso- och sjukvårdstjänster som tillhandahålls är starkt beroende av de engagerade individer som arbetar inom dem. Teknik, i form av digitalisering av arbetsuppgifter och välfärdstekniska hjälpmedel, är ett viktigt verktyg för att hantera de utmaningar som kommunerna står inför. I vissa landsbygdsområden täcker hemtjänsten avstånd på upp till 150 kilometer på ett enda skift.
År 2030 kommer det att finnas fler personer över 65 år än ungdomar under 18 år, och de som är över 65 år kommer att behöva bo hemma längre. Denna utveckling är oförenlig med den nuvarande vårdsektorn. Därför behöver en del av tjänsterna digitaliseras.
Tala med en expert på e-hälsa och välfärdstjänster!
Vi är här för att hjälpa dig.
Vi är sjukvårdssektorns bästa kompanjon!
NetNordic levererar avancerade lösningar inom e-hälsa och sjukvårdsteknik som säkerställer säker och omfattande patientvård, särskilt när framtida vård och behandling i allt högre grad flyttas till kommunala vårdtjänster eller hemsjukvård. Vår plattform, NetNordic Omsorg (NNO), är särskilt utformad för att möta kraven i detta föränderliga landskap. Genom att fokusera på patientresan och bygga robusta stödfunktioner runt individen ger plattformen kommuner eller samverkande kommunala responscenter möjlighet att effektivt hantera ett mycket större antal servicemottagare än vad som är möjligt med nuvarande modeller.
Ina Brentebråten-Gulbrandsen
Försäljningschef eHealthPå NetNordic eHealth vill vi vara den partner som hjälper kommuner att hantera framtida utmaningar inom hälso- och sjukvården. Med smarta och flexibla lösningar hjälper vi våra kunder att bli mer proaktiva och effektiva, så att de kan ge bättre vård med mindre resursanvändning. Vi finns här för att stödja kommunerna i att erbjuda en trygg och värdig vardag för sina brukare.
Tjänster för hemvård
Hemtjänsten spelar en avgörande roll i det norska sjukvårdssystemet, och patienternas varierande behov kräver hög anpassningsförmåga. NetNordic stödjer hemtjänsten genom att erbjuda ett brett utbud av tekniska lösningar inom medicineringsstöd, positioneringsteknik, trygghetslarm, digital tillsyn och hälsoövervakning, allt integrerat i en och samma plattform. Dessa lösningar ger patienterna och deras familjer ökad kontroll och självständighet samtidigt som de förenklar och effektiviserar vårdpersonalens dagliga arbete.
Tjänster för vårdinrättningar
Även om välfärdsteknologin gör det möjligt för allt fler att vårdas i hemmet finns det individer som är starkt beroende av en plats på ett vårdhem. Det kan handla om korttidsvistelser för rehabilitering eller permanent boende på ett vårdhem. För båda vårdgrupperna erbjuder NetNordic innovativ teknik som gör det möjligt för vårdpersonalen att ge en värdig vård med de resurser som finns tillgängliga.
Tjänster för svarscentralen
Responscentret är en viktig trygghetskälla för de som bor hemma och en avgörande avlastning för den kommunala hemtjänsten. NetNordic stödjer larmcentralen med nödvändiga verktyg och en omfattande vårdplattform som ger bättre kommunikation, förbättrad tillsyn, solid datagrund och effektiva larmrutiner, vilket säkerställer att både patienter och deras familjer känner sig trygga i sina egna hem;