Hotellanpassade Contact Center-lösningar från NetNordic
Kampen om hotellgästerna är hårdare än någonsin och förväntningarna från gäster och kunder bara ökar. Centrala är kraven som gäster och kunder ställer när det kommer till kommunikationen med hotell. Kommunikationen förväntas vara snabb, enkel, personlig och ske via en mängd olika kanaler. Gästerna vill själva kunna bestämma på vilket sätt de vill kontakta hotellet. Det kan vara via telefon, e-post, chatt eller sociala medier – valmöjligheterna är oändliga idag. Men oavsett vilken kanal kunden eller gästen väljer så förväntas ett svar, och det måste vara både snabbt och korrekt.
På NetNordic har vi följt denna trend under flera år. Därför har vi utvecklat särskilt lämpliga contact center-lösningar för hotellsektorn. Detta har gjort NetNordic till en av de ledande leverantörerna av flerkanaliga kontaktcentertjänster i Norden, vilket vi är mycket stolta över. Men en sådan position på marknaden kommer inte av sig själv. Det krävs mycket tid, energi, fokus och kunskap om hotellbranschen för att skapa ett tjänstekoncept som inte bara är marknadsledande, utan som tillgodoser alla behov!
Tala med en hotellexpert!
Har du frågor om IT inom hotellbranschen?
Vi är här för att hjälpa dig.
Flexibilitet, kompetens, skalbarhet
Vi vet att vägen till nästa nöjda hotellgäst eller konferenskund ofta går genom bra och snabb kommunikation, och genom att ditt hotell överträffar de förväntningar du möts av i dialogen med kunder och gäster.
NetNordics uppgift är att hjälpa dig med just detta. Men det är inte bara kundernas och gästernas förväntningar som måste uppfyllas när man levererar en kontaktcenterlösning, hotellets och de anställdas behov är minst lika viktiga.
Vi har fokuserat mycket på detta även i våra kundanpassade tjänster, så att behov när det gäller flexibilitet, medarbetarkompetens, skalbarhet och inte minst statistik tas om hand på ett bra sätt. För det är ju bra att veta hur bra man egentligen är på att vara tillgänglig för kunder och gäster, samt i vilka kanaler, visst?
Ett hotellanpassat kontaktcenter
Många hotell lever i tron att kontaktcenterlösningar är dyrt och att det inte kommer att vara lönsamt för ett hotell att upphandla en sådan tjänst för att förbättra tillgängligheten för kunder och gäster samt effektivisera driften av hotellet. Detta är ett vanligt missförstånd. Faktum är att lösningar av den här typen har varit dyra tidigare, men med de moderna molnlösningarna har priserna sjunkit dramatiskt. Det är därför väldigt enkelt att räkna hem ett köp av ett modernt kontaktcenter, och vi ser att många hotell upplever en betydande ökning av bokningar och intäkter, samt ökad kundnöjdhet efter att ha implementerat ett kontaktcenter. Anledningen är att tillgängligheten till marknaden de vänder sig till ökar, och att de helt enkelt kommer i kontakt med fler potentiella kunder och gäster. Detta i kombination med att gästerna får en mer positiv upplevelse när det gäller kontakten med hotellet bidrar till fler bokade rum och konferenser, och därmed ökade intäkter. Visste du att så lite som 2-3 extra bokningar av övernattningar på en månad kan täcka hela kostnaden för en kontaktcenterlösning? Det var förmodligen mindre än du trodde, eller hur?
Lösningen
En hotellanpassad kontaktcentertjänst från NetNordic baseras på de globalt ledande leverantörerna av sådan teknik. Lösningarna är modulära, så de kan anpassas till behoven hos ditt hotell och dina kundgrupper. Alla relevanta kommunikationskanaler finns tillgängliga i lösningen och du väljer själv vilka du vill använda. Tjänsten är mycket skalbar och kan användas av hela spektrumet, från en medarbetare på ett hotell till ett stort antal medarbetare på flera hotell samtidigt. Tjänsten är enkel att använda för såväl gäster och kunder som för anställda på hotellet. Med en hotellanpassad kontaktcentertjänst från NetNordic kommer både gäster, kunder och medarbetare att uppleva att de blir omhändertagna på ett bra, professionellt och personligt sätt. Lösningen levereras som standard med de tjänster och kanaler som ditt hotell vill ha, och support, rapportering, drift och underhåll av plattformen ingår. Allt du behöver tänka på är att besvara förfrågningarna på ditt hotell. Resten tar NetNordic hand om.
Med en hotellanpassad kontaktcentertjänst från NetNordic får ditt hotell:
- Ett verktyg som hjälper till att öka bokningen och omsättningen på ditt hotell.
- En partner med erfarenhet från och fokus på hotellsektorn.
- En skalbar och flexibel plattform som är skräddarsydd för ditt hotell.
- Tillgång till en effektiv tjänst för att hantera förfrågningar i alla kanaler.
- En tjänst som uppdateras och uppgraderas kontinuerligt i takt med marknaden.
- En säker, modern och framtidsinriktad plattform för kommunikation med kunder och gäster.
- Affärsrelevant information i form av uppdaterad och detaljerad statistik relaterad till aktiviteten i tjänsten.