NetNordic Network Operation Center (NOC/SOC)

Övervakning – Network Operations Center

Vårt nordiska Network Operations Center (NOC) i Solna är bemannad med kunnig högkompetent personal, dygnet runt, året om, alla dagar på året, 24/7/365.

Vår NOC tar fullt ansvar för att övervaka olika typer av utrustning som våra kunder önskar övervaka. Vi kan även övervaka våra kunders tjänster och applikationer.

NOC agerar på händelser enligt givna checklistor och snabbast möjligt, för att orsaken till larmen ska få så liten påverkan på kundernas verksamhet som möjligt.

Vår NOC-personal säkerställer även att rätt person hos vår kund eller hos vår kunds användare, är korrekt informerade, samt att larm hanteras enligt rutin och överenskomna villkor, i så kallade Service Level Agreements (SLA-nivåer).

NetNordic finns alltid där för dig. Vi assisterar dig dygnet runt alla dagar i veckan.

Dygnet-runt-övervakning

Som kund till oss väljer du själv om du är i behov av dygnet-runt-övervakning eller om ni hellre vill ha en anpassad övervakning, som till exempel enbart på kvällar och helger.

NetNordics NOC-tjänst kan även göra en initial felsökning och analysera olika trender avseende det som övervakas i nätverket åt kunden, för att proaktivt identifiera eventuella framtida problem.

NetNordic Operations

NetNordic Operations arbetar i enlighet med Information Technology Infrastructure Library (ITIL v3) som är ett ramverk av principer för hantering av IT-tjänster.

Vi är certifierade på ett stort antal nätverksleverantörers produkter och går ständigt på nya utbildningar för att uppnå högre nivåer av certifieringar. NetNordics driftcenter finns i redundanta säkerhetsklassade datacenters i Sverige.

Kontakta mig






Ta kontakt med våra supportexperter!

 

Önskar du personlig rådgivning för ditt företag? Lämna dina uppgifter via formuläret, så hör vi oss!

Alternativt ring oss direkt på +46 8 55 50 68 00 och fråga efter våra supportexperter.