Contact by mail

NetNordic Security Operations Center integreras sömlöst tillsammans med din egen infrastruktur!

Vår egna NetNordic SOC övervakar hela ditt nätverk och responderar på alla hot. Vi tillför säkerhet till ditt företag genom ett team av cybersäkerhetsproffs, säkerhetsövervakning och omfattande incidenthantering.

212
dagar

… är den genomsnittliga tiden som det tar för ett företag att till slut faktiskt upptäcka en cybersäkerhetsincident i sina system, när dem inte använder en SOC.
(*Upguard, 2022)

Vårt Security Operations Center upptäcker och reagerar på alla cyberhot åt dig!

NetNordic SOC i ett nötskal – du får en komplett tjänst:

  • En centraliserad logghanteringsvy för all datatrafik i ditt företag.
  • Ett helt team av säkerhetsexperter övervakar ditt företags data 24/7/365.
  • En ISO 27001-certifierad helhetslösning som täcker hela din infrastruktur, alla befintliga moln och även tredjepartslösningar.
  • Inga överraskningar eller långrandiga implementeringar – tjänsten är enkel att implementera och är helt transparent.
  • Tjänsten gör det möjligt för dig att identifiera läckor och missbruk på nolltid – vilket gör det möjligt att snabbt kunna reagera på cyberhot.
  • Oändligt skalbar, gjord för att växa med ditt företag – NetNordic SOC är byggd för enkel skalbarhet och kan hantera ett multinationellt företags säkerhetsövervakning, lika enkelt som ett små och medelstora företag.

NetNordic SOC

NetNordic Security Operations Center, vår SOC-tjänst, ser till att ditt företag alltid är säkert genom ett helt team av cybersäkerhetsproffs, säkerhetsövervakning och omfattande incidenthantering.

Varje företag, oavsett storlek, måste alltid vara beredd på potentiella säkerhetshot. Med tjänsten NetNordic Security Operations Center så kan ni känna er trygga!

SOC-tjänsten övervakar ditt företags säkerhet, dygnet runt, och våra säkerhetsexperter studerar och analyserar all loggdata och trafik för alla befintliga system och enheter, i realtid.

Ta din cybersäkerhet till
nästa nivå med NetNordic SOC

Utvärdera, minska och hantera säkerhetsrisker.

NetNordic SOC går längre än att endast rapportera om säkerhetsincidenter. Vi strävar efter att vara din bästa följeslagare för cybersäkerhet och genom kontinuerligt kommunikationsarbete förbättra ditt teams säkerhetskunskap och vi kan minimera alla säkerhetsrisker.

Vår oslagbara servicemodell är resultatet av en lång och djupgående produktutveckling. NetNordic SOC uppfyller alla GDPR-krav för logghantering och krav på revisionsspår, samt hjälper ditt företag att uppfylla ISO 27001-kraven för datasäkerhetshantering. Tjänsten används av flera nordiska och europeiska kunder.

Vill du testa NetNordic SOC? Ta kontakt med oss!

”NetNordics SOC as a service, har avsevärt förbättrat våra möjligheter
att upptäcka och reagera på alla säkerhetsincidenter i våra IT-system!”

Joni Ilmanen, IT Manager,
City of Turku / Åbo Stad

/svg>

En komplett säkerhetstjänst:

Vanliga frågor om NetNordic SOC:

Vad är en SOC?

En Security Operations Center (SOC) är ett kommandocenter med cybersäkerhetsproffs som kontinuerligt övervakar och förbättrar en organisations säkerhetskapacitet, samtidigt som de även upptäcker, analyserar och reagerar på cybersäkerhetsincidenter och vidtar förebyggande åtgärder för att skydda ett företag från cyberattacker.

Hur fungerar en SOC?

En SOC består av cybersäkerhetsexperter som arbetar dygnet runt, som i kombination med modern teknik och säkerhetsprocesser, snabbt kan upptäcka och reagera på alla cyberhot riktade mot ditt företag.

Vad gör ett Security Operations Center?

En SOC arbetar 24/7 för att säkerställa ditt företags säkerhet mot cyberangrepp. En SOC övervakar all internettrafik, den interna nätverksinfrastrukturen, stationära datorer, servrar, slutpunktsenheter, databaser, applikationer, IoT-enheter och andra system i ditt företag, för att identifiera potentiella säkerhetsincidenter.
Genom att kombinera en rad avancerade verktyg och kunskapen från våra erfarna cybersäkerhetsproffs kan NetNordic Security Operations Center utföra alla dessa viktiga funktioner:

·         Hantera och underhålla säkerhetsenheter
·         Riskbaserad sårbarhetshantering (särskild prioritering av patch niches)
·         Hantera hotinformation (intag, produktion, datasäkerhet och spridning)
·         Utveckling av data och mätvärden för efterlevnadsrapportering/hantering
·         Hantera säkerhetsincidenter, inklusive skadlig analys och kriminaltekniska utredningar

Vi ser till att övervaka all din företagsdata, upptäcker incidenter och undersöker dem för
att ge ut varningar och kunna reagera därefter.

Vad är en SIEM?

– En programvara för säkerhetsinformation och händelsehantering.
SIEM står för säkerhetsinformation och händelsehantering, vilket förser organisationer med nästa generations detektion, analys och respons. NetNordic erbjuder ett centraliserat SIEM-system (Security Information and Event Management). Systemet övervakar kundens informationssystem och nätverk och ger larm när det upptäcker onormala händelser eller händelsekedjor. Systemet består av komponenter som används för maskininlärning, analys av globalt insamlad hotdata, korrelationssystem och hotbedömning. NetNordic SIEM möjliggör en fullständig vy för våra SOC-kunder och låter dem se olika komponenter, bygga rapporter och följa loggdata i realtid.

SOC vs SIEM – vad är skillnaden?

En SIEM och en SOC kompletterar varandra…
– SIEM möjliggör analys och insamling av loggdata, medan SOC består av människor,
processer och teknik utformade för att hantera säkerhetshändelser som hämtas från SIEM.

Vad är ett Security Operations Center och varför behöver du den?

Skydda dina kritiska tillgångar från sårbarheter, vi erbjuder våra kunder hela utbudet av tjänster du behöver för din säkerhet. NetNordic kommer att se till att du håller dig uppdaterad mot cybersäkerhetshoten.

Systemutveckling_web_2-1024x918

Referenser

&

Case studies

SkiStar kan snabbt hitta nålen i höstacken för att åtgärda säkerhetsangrepp

SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver alpina skidanläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St. Johann in Tirol i Österrike. Marknadsandelen är i Sverige 53 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 43 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med…

Läs mer
Skistar

Borås stad följer sin digitala strategi genom att automatisera och stärka sin Cybersäkerhet

Borås är den näst största staden i folktäta Västra Götalandsregionen. 1,5 miljoner människor bor inom en 10-milsradie. Med mer än 113 000 invånare är Borås landets trettonde största kommun. I Borås finns spetskompetens inom miljöteknik och textil innovation, logistik och elektronisk handel. År 2021 firar Borås 400 år som stad. Kung Gustav II Adolf faställde via ett kungligt brev, daterat…

Läs mer
Borås Stad (NetNordic_kundcase)

Strategiska partners

Inom security operations samarbetar NetNordic med Elastic och Palo Alto Networks

Elastic logo Palo Alto Networks logo