Systemintegrationer mot dina egna affärssystem

Koppla samman olika system och applikationer. Arbeta både snabbare och bli ännu mer effektiv!

Skapa systemintegrationer mot dina egna affärssystem

NetNordic erbjuder våra kunder egenutvecklade, helt skräddarsydda, integrerade kommunikationslösningar eller lösningar mot kända system med standardiserad teknik. Denna typ av integrationer ger dig som kund otroliga möjligheter till effektiviseringar och ger kundmötet en helt annan personlig touch.

Ofta har våra kunder behov av funktionalitet som ligger utanför de ordinarie funktioner som plattformstillverkarna erbjuder. Eller så finns det ett behov av integrationer mellan affärskritiska system som t ex kundtjänstsystem och kundsystem/CRM. Detta kan vi hjälpa er med!

Det är oftast enkelt att integrera våra lösningar eftersom de bygger på etablerade standarder och öppna gränssnitt och API:er.

Systemintegrationer_web_2

Koppla samman olika system och applikationer. Arbeta både snabbare och bli ännu mer effektiv!


Integrationer mot BankID
eller CRM-verktyg

Bland NetNordics egenutvecklade lösningar finns flera uppskattade funktioner som levereras med fast pris. Exempel på detta är BankID-integrationen där man på ett säkert och smidigt sätt kan identifiera den inringande, man kan t.o.m. genomföra en identifiering när den inringande blivit framkopplad via ett webbaserat verktyg.

Samla all din data – enkelt
och smidigt

Ett annat exempel är koppling mot externa NKI-funktioner. Systemet utökas med funktion för att automatiskt förse den externa kundundersökningsleverantören med den information som krävs för att genomföra en NKI-undersökning. Oavsett storleken eller komplexiteten av era krav så stöttar NetNordic med marknadens bästa expertis från förstudie till leverans.

CRM-integration

Din telefoni integreras enkelt med de flesta moderna CRM-system och andra system, så att du lättare kan kommunicera med dina kunder. Faktum är att du kan ringa direkt från kundbilden eller kundkortet i de flesta CRM-system, så snart du installerat våra tjänster. Era affärsprocesser blir kostnads- och tidseffektivare med våra smarta lösningar för systemintegration. Genom att koppla ditt CRM-system till våra kommunikationslösningar kan du ringa från ditt CRM med bara ett klick. Kommunikationen med dina kunder blir effektivare när du inte behöver lämna sidan med kundinformation under ditt samtal. Det är också möjligt att ansluta inkommande samtal till dina IT-system, som till exempel att automatiskt öppna CRM-kundsidan eller skapa ett nytt ärende i ert ärendehanteringssystem, när ett samtal kommer in.

BankID-integration

NetNordic arbetar med att skapa flertalet integrationer mot era kundsystem. En av dessa integrationer är BankID. Oavsett vilken typ av organisation som du representerar, så uppstår situationer där du kommer behöver veta exakt vem du kommunicerar med. Med en koppling mot BankID så vet du inte bara vem du kommunicerar med, utan du kan även vara säker på att det är ”rätt” person som du talar med, genom verifieringen. På så sätt kan du genom tjänsten BankID känna dig extra trygg i ditt kundmöte. Kopplingen ger dig även en trygghet till kunden, då det minimerar risken att någon uppger sig vara någon som de inte är, gentemot er. Med NetNordics BankID-modul kan ni tryggt och enkelt erbjuda era egna kunder en säker inloggning och verifiering. Modulen konfigureras efter era specifika behov och ni väljer själva vilka ingångar som ska aktiveras.

Vad är fördelarna med systemintegration?

Det finns många vinster med systemintegration. Idag är det nästan bara
fantasin som sätter begränsningarna för digitaliseringen…

Hur skapar jag snabbare affärsprocesser?

Ärenden kan skapas automatiskt så fort någon hör av sig till er kundsupport.

Hur skapar jag bättre service-nivå för våra kunder?

Låt exempelvis kundbilden poppa upp på innesäljarens skärm direkt när kunden ringer in.

Hur skapar jag en mer effektiv arbetsmiljö?

Ett uppenbart exempel är när din kalender är kopplad till telefonen så att du kan välja att slippa telefonsamtal under viktiga möten.

Hur når jag mina kunder på deras villkor?

Genom att integrera SMS and MMS med era IT-system, når ni snabbt och enkelt kunder och medarbetare direkt på deras mobiler. Vi hjälper er även med lokala nummer så att ni kan göra samma sak i olika länder.

Hur minskar jag mina kostnader?

Ett exempel är att ni kan låta era kunder mata in kundnummer, fakturanummer eller ärendenummer innan de släpps vidare. Era samtal går då snabbare och ni lägger er tid på att ge bättre service till betalande kunder. Dessutom filtrerar ni bort säljare och andra som inte är kunder.

Vad är den största fördelen med integrationer?

Den största fördelen är att ni verkligen når era mål! Med lösningar byggda på egna företagsväxlar och egna system lokalt i egna servrar blir integrationen ofta så dyr att den aldrig förverkligas. Med våra lösningar blir det betydligt enklare att få de goda idéerna att hända!