2017-05-22
Vanderbilt Industries, tidigare Siemens Security Products, har kontor över hela världen med över 300 anställda. Deras internationella verksamhet gör att effektiv kommunikation är avgörande för att alla ska vara nåbara och uppdaterade. “När vi bygger One Vanderbilt“, säger Vanderbilts CIO, Professor Peter Müller, “går harmoniseringen mellan olika delar av organisationen smidigt med hjälp av NetNordic.”
Övergången från Siemens till Vanderbilt krävde att en formell överföring av leverantörskontrakt samt en rad tekniska förändringar behövde genomföras. Samtidigt behövde Vanderbilt snabbt öppna nya kontor i Paris och Madrid, och man förenade alla kontor under One Vanderbilt.
“Med NetNordic har vi minskat tiden det tar att öppna nya kontor. Det går lite lättare nu och det hjälper oss att bättre integrera nya förvärv och landskontor “, säger Peter Müller.
NetNordics flexibla molntjänster har underlättat Vanderbilts snabba internationella tillväxt utan några komplikationer. “NetNordic har varit mycket lyhörda och stödjande under förändringen”, säger Peter.
Under Siemens-tiden hanterades varje landskontor på sitt eget sätt. Många olika parter och nätleverantörer var inblandade, vilket krävde extra-arbete för att samordna alla nätanslutningar och telefonnummer för de olika kontoren. “NetNordic tog hand om allt det här på ett smidigt sätt”, tillägger Peter. “NetNordic löste det bra och vi är glada att NetNordic samordnade detta.”
För att Vanderbilt ska kunna ge kundservice av hög kvalitet måste alla problem med kommunikationen med externa och interna parter lösas omedelbart.
“När vi kontaktar NetNordic Support tar de snabbt tag i frågorna och löser problemen professionellt och smidigt”, nämner Peter. “NetNordic är väldigt pragmatiska. Vi är mycket nöjda med arbetet med NetNordic”.
Det är nu lättare att fokusera på kärnfrågorna. “Jag är mycket nöjd med att NetNordic tar hand om problem och frågor kring vår telekommunikation. Det hjälper mig att sakta ner och ger mig tid att arbeta med andra saker jag behöver göra, till exempel hantering av klagomål och eventuella behov att byta ut olika leverantörer”, avslutar Peter.
Så, som partner till Vanderbilt, lever NetNordic upp till sina utfästelser? “Ja”, svarar Peter, “de är erfarna och känns stabila och säkra att arbeta med. I stället för att vara i en köpar-/säljarrelation är NetNordic en hängiven och omtänksam affärspartner”.
Till exempel, när Vanderbilt behövde en lösning för att erbjuda gratis support till sina viktigaste säljpartners runt om i världen, implementerade NetNordic en gatekeeper-funktion för att lösa det. Medan vanliga säljpartners ringer ett betalnummer för att få stöd, får premiumpartners ett särskilt VIP-nummer. Där kollar gatekeeper-funktionen om numret på den som ringer finns i VIP-nummerlistan innan samtalet vidarebefordras till supportagenten. Om numret inte känns igen, uppmanas den som ringer att ange en PIN-kod innan man kopplas till supportagenterna.
“Jag skulle definitivt rekommendera och uppmuntra andra företag att använda NetNordic”, tillägger Peter. “Jag skulle göra det speciellt för dem som värdesätter en e-kommunikationspartner som bryr sig om dem, är pålitlig och arbetar hårt för kundens bästa!”
“Jag är mycket nöjd med att NetNordic tar hand om problem och frågor kring vår telekommunikation. Det hjälper mig att sakta ner och ger mig tid att arbeta med andra saker jag behöver göra.”
Prof. Peter Müller, CIO, Vanderbilt Industries
Vanderbilt Industries tillhandahåller säkerhetsprodukter och system för tillträdeskontroll, intrångsdetektering, CCTV och integrerad säkerhetshantering. Deras produkter sträcker sig från lättinstallerade enanvändarsystem till applikationer anpassade för unika krav från multinationella företag. Vanderbilt säkerhetssystem används i dussintals industrier, såsom bank och sjukvård. De har kontor i 14 länder med över 300 anställda över hela världen.
Visa filmen
Vi andas teknologi och älskar smarta lösningar. Vi är NetNordic. NetNordic levererar IT-lösningar för framtiden. Med hjälp av marknadsledande teknik och våra högt certifierade IT-konsulter hjälper vi dig att nå dina affärsmål. Tveka inte att...
Visa filmen
En heldagskonferens med dagsaktuella föreläsningar och iakttagelser inom Cybersecurity, Smarta Datacenter, Nätverk och Unified Communications. Varmt välkomna!
Visa filmen
En totalt ny kundcenterlösning Ett flexibelt användarvänligt system NetNordic är mycket stolta över att ha levererat en totalt ny kontaktcenterlösning till det globala företaget Antalis. Idag omfattar den här lösningen totalt 7 länder och 550...
Läs mer
Så klarar du GDPR i kundtjänsten. Den 25 maj måste du kunna motivera all lagring av personuppgifter i ditt contact center. Och på uppmaning radera data. Annars väntar upp till 20 miljoner euro i sanktionsavgift, eller...
Läs mer
Vanderbilt Industries, tidigare Siemens Security Products, har kontor över hela världen med över 300 anställda. Deras internationella verksamhet gör att effektiv kommunikation är avgörande för att alla ska vara nåbara och uppdaterade. “När vi bygger One...
Läs mer
Espresso House växer starkt i Norden och öppnar en ny coffee shop café i stort sett varje vecka. Utvecklas man i den takten är det givetvis viktigt att telefonin inte sätter käppar i hjulen för...
Läs mer
En ny kontaktcenter-plattform Kundvärde: Förbättrad kundnöjdhet, förmåga att möta kundkrav bättre och mer effektivt. NetNordic levererar och stödjer Contact Center-plattformen för Björn Lundén Information. Contact Center-plattfprmen från Enghouse Interactive tillhandahåller ett antal nya funktioner som...
Läs mer