2016-04-07
Espresso House växer starkt i Norden och öppnar en ny coffee shop café i stort sett varje vecka. Utvecklas man i den takten är det givetvis viktigt att telefonin inte sätter käppar i hjulen för tillväxten. Därför har NetNordic skapat enkla rutiner för detta. ”Vi har en mycket slimmad organisation” berättar Tomas Ekroth, CFO på Espresso House. ”Därför är det en stor fördel att NetNordic hjälper oss med all telefoni, inklusive all administration kring våra telefonilösningar.”
”När vi öppnar en ny coffee shop finns en färdig rutin och vi behöver bara ”trycka på knappen” så löser NetNordic all telefoni som krävs”, fortsätter Tomas. ”Vi kan snabbt lägga till eller ändra funktioner, det hela är mycket flexibelt och skalbart.”
Varje coffee shop har ett fast abonnemang med IP-telefoni. Detta går snabbt att installera och blir dessutom mest ekonomiskt. Med växellösningen i molnet krävs heller ingen annan infrastruktur för telefonin än en vanlig internetuppkoppling. Det ger varje coffee shop en egen telefon som gäster kan ringa in till och även för personalens säkerhet. En ytterligare fördel med en fast linje är att många av caféerna ligger i anslutning till T-banan under jord där mobila abonnemang kan ha problem med täckning.
Det som för ett mindre företag kan tyckas vara detaljer kan i en större organisation betyda mycket. En smart detalj är exempelvis att sista siffrorna i caféets fasta nummer är desamma som caféets platsnummer. Så internt slår man bara de sista siffrorna som kortnummer.
På motsvarande sätt har cafécheferna försetts med ett mobilabonnemang där de tre sista siffrorna är detsamma. Slutar en person lämnas mobiltelefon och abonnemang över till nästa platschef.
Espresso House växer både organiskt och via förvärv. Nyligen köpte man exempelvis en cafékedja med 60 butiker i Danmark. ”När tiden är mogen kommer vi förmodligen även att integrera dem i samma lösning”, berättar Tomas Ekroth. ”Tack vare NetNordics molnbaserade teknik är det enkelt att göra förändringar och implementera nya lösningar.”
”NetNordic arbetar proaktivt och lyssnar verkligen på oss. Jag har inte mött många leverantörer som är så måna om sin långsiktiga relation. Totalt känner jag mig helt trygg med NetNordic”.
Tomas Ekroth, CFO, Espresso House
” NetNordic arbetar proaktivt och lyssnar verkligen på oss”, fortsätter Tomas. ”Jag har inte mött många leverantörer som är så måna om sin långsiktiga relation. De både levererar och administrerar vår telefoni. Eftersom de är operatörsoberoende så hjälper de oss även med våra upphandlingar av mobiltelefonin. Vi har löpande uppföljningsmöten med NetNordic varje kvartal och då går vi igenom att vi har rätt set-up. Totalt känner jag mig helt trygg med NetNordic. Dessutom sparar jag stora pengar på deras lösning.”
”Jag kan rekommendera NetNordic till alla företag som liksom vi inte har telefoni som sin kärnverksamhet. Och givetvis även för större företag med komplexa behov eller verksamhet i flera länder. För vår del vill vi bara att det ska funka. Vi ska inte hålla på med telefoni”, avslutar Tomas Ekroth.
Espresso House är Sveriges största och snabbast växande coffee shop-kedja med för närvarande cirka 300 butiker i Sverige, Norge Danmark och Finland. Alla coffee shops drivs i egen regi och är lokaliserade i storstadsregioner och större tätorter. Idag är det cirka 55 000 personer som dagligen besöker ett Espresso House.
Visa filmen
Vi andas teknologi och älskar smarta lösningar. Vi är NetNordic. NetNordic levererar IT-lösningar för framtiden. Med hjälp av marknadsledande teknik och våra högt certifierade IT-konsulter hjälper vi dig att nå dina affärsmål. Tveka inte att...
Visa filmen
En heldagskonferens med dagsaktuella föreläsningar och iakttagelser inom Cybersecurity, Smarta Datacenter, Nätverk och Unified Communications. Varmt välkomna!
Visa filmen
En totalt ny kundcenterlösning Ett flexibelt användarvänligt system NetNordic är mycket stolta över att ha levererat en totalt ny kontaktcenterlösning till det globala företaget Antalis. Idag omfattar den här lösningen totalt 7 länder och 550...
Läs mer
Så klarar du GDPR i kundtjänsten. Den 25 maj måste du kunna motivera all lagring av personuppgifter i ditt contact center. Och på uppmaning radera data. Annars väntar upp till 20 miljoner euro i sanktionsavgift, eller...
Läs mer
Vanderbilt Industries, tidigare Siemens Security Products, har kontor över hela världen med över 300 anställda. Deras internationella verksamhet gör att effektiv kommunikation är avgörande för att alla ska vara nåbara och uppdaterade. “När vi bygger One...
Läs mer
Espresso House växer starkt i Norden och öppnar en ny coffee shop café i stort sett varje vecka. Utvecklas man i den takten är det givetvis viktigt att telefonin inte sätter käppar i hjulen för...
Läs mer
En ny kontaktcenter-plattform Kundvärde: Förbättrad kundnöjdhet, förmåga att möta kundkrav bättre och mer effektivt. NetNordic levererar och stödjer Contact Center-plattformen för Björn Lundén Information. Contact Center-plattfprmen från Enghouse Interactive tillhandahåller ett antal nya funktioner som...
Läs mer